Termékeink

Prémium gyógy- és gyümölcsteák (koffeinmentes)

Stash Acai gyümölcs Gyógynövénytea Stash Borsmenta Gyógynövénytea Stash Citrom Gyömbér Gyógynövénytea Stash Eper Gránátalma Gyógynövénytea Stash Fahéj Alma Kamilla Gyógynövénytea Stash Fűszeres Édesgyökér Gyógynövénytea Stash Fűszeres Vörös Sárkány Chai Gyógynövénytea Stash Gyógynövénytea válogatás Stash Japán Viaszbogyó Feketeribizli Gyógynövénytea Stash Kékáfonya Szupergyümölcs Gyógynövénytea Stash Lágy Pillanatok Gyógynövénytea Tulsival Stash Mangó Passiógyümölcs Gyógynövénytea Stash Málna Hibiszkusz Gyógynövénytea Stash Meyer Citrom Gyógynövénytea Stash Vörös, Fehér és Kékáfonya Tea Stash Narancs Gyömbér Gyógynövénytea Stash Szuper Menta Gyógynövénytea Stash Vörös Bársony Gyógynövénytea

Prémium zöld, fehér, oolong teák

Stash Chai Zöld Tea Stash Csokoládés Mentás Oolong Tea Stash Goji bogyó Zöld Tea +Matcha Stash Gránátalma Málna Zöld Tea +Matcha Stash Gyömbér Barack Zöld Tea +Matcha Stash Jázminvirág Zöld Tea Stash Málna Fehér Tea (koffeinmentes) Stash Kókusz Mangó Oolong Tea Stash Mangosztán Zöld Tea +Matcha Stash Marokkói Mentás Zöld Tea Stash Prémium Zöld tea Stash Zöld Tea Fehér Teával Stash Mojito Mentás Zöld Tea +Matcha

Prémium fekete teák

Stash Barack Fekete Tea Stash Earl Grey Fekete Tea Stash Fűszeres Chai Fekete Tea Stash Csokoládé Mogyoró Tea koffeinmentes Stash Fűszeres Chai Tea koffeinmentes Stash Vaníliás Chai Tea koffeinmentes Stash Vaníliás Mogyorós Tea koffeinmentes

Tea kollekciók

Teásdoboz 36 filterrel Teásdoboz 60 filterrel Display /1/ Display /2/

Teázáshoz

Teásdoboz 6 rekeszes műanyag Teásdoboz 4 rekeszes fa Teásdoboz 6 rekeszes fa Kerámia levendulás teafilter alátét Kerámia levendulás teáscsésze alátéttel Kerámia levendula kancsó csészével Kerámia levendulás kancsó Kerámia virágos bögre Kerámia pillangós bögre Kerámia libás bögre Kerámia levendulás teaszűrős bögre Kerámia kézműves bögre Kerámia kínai stílusú csupor szűrővel Kerámia színes pillangós bögre Kerámia csupor Flower classic Kerámia csupor China yellow Kerámia csupor China colour Kerámia csupor Lavender Kerámia csupor Dragon Kerámia bögre kanállal

Étrend-kiegészítők

100% Natural NFS
Save Print PDF

Általános Szerződés Feltételek


A megrendelés elküldésével majd annak feldolgozásával és visszaigazolásával szerződés jön létre a Szupervitaminok webáruház (Meridián Bt. 4024 Debrecen, Batthyány u. 7.), mint Eladó és a megrendelő, mint Vevő között. A honlap használatának segítségével létrejövő szerződések nyelve a magyar, az ily módon kötött szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződésnek, és azokat nem iktatják.

A webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. A megrendelő a kereskedelmi feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.

 

A rendelés leadásáról a webáruház a megrendelő adatlapon megadott e-mail címre automatikus levelet küld. A megrendelés feldolgozásáról újabb e-mailt kap a vevő. Legkésőbb 48 órán belül megtörténik a rendelések visszaigazolása. Amennyiben 48 órán belül nem kap semmi féle visszaigazolást, mindenképpen érdeklődni kell a Vvőnek a webáruház elérhetőségein, mert technikai jellegű problémáról lehet szó. A rendelés során megadott személyes és szállítási adatok módosítását a webáruház elérhetőségein kérvényezheti a Vevő.

Az Eladó köteles a Vevő által a Megrendelőlapon kiválasztott termékeket az azon megjelölt szállítási címre eljuttatni. Amennyiben a megrendelés teljesítése bármilyen okból akadályba ütközik, úgy az Eladó köteles haladéktalanul e-mail vagy telefon útján felvenni a kapcsolatot a Vevővel a továbbiak egyeztetése érdekében. Amennyiben az Eladó nem tudja a kért terméket a Vevő által elvárt időben szállítani, úgy az egyeztetést követően kérheti a rendelés törlését, felmondhatja a megkötött szerződést. A hibás teljesítésre az alábbi kormányrendelet vonatkozik: Ptk. a hibás teljesítésről

 

Vételár, fizetési feltételek, szállítási információk


Az árucikkek mellett feltüntetett ár az árucikk vételára, amely tartalmazza az általános forgalmi adót. A termékek mellett szereplő vételárak biztosan nem változnak meg a megrendelés leadása és az árucikkek kézhezvétele közötti időszakban. A Vevő azt az árat fizeti, amelyet megrendeléskor lát az oldalon.

 

A vételár kiegyenlítése történhet banki átutalással a Meridián Bt. számlaszámára vagy készpénzben a szállítócégnek fizetve, vagy személyes átvételkor a Biotéka bioboltnak (4025 Debrecen, Piac u. 37. sz.). Banki átutalás esetén az átutaláshoz szükséges adatokat a rendelés véglegesítése és lezárása után e-mailben küldi meg a webáruház. Személyes átvételkor a vételár kiegyenlítése készpénzben történik. A csomagokra kizárólag a Szupervitaminok webáruház saját kedvezményei, akciói érvényesíthetők, más, nem a webáruház által kiadott törzsvásárlói kártyák, kuponok, utalványok nem. Személyes átvételkor a Vevő szállítási díjat az Eladónak nem fizet.

 

A csomagokat a Magyar Postával (MPL) szállíttatja az Eladó. A csomagokra csomagolási díj nem kerül felszámolásra. A feltűntetett szállítási díjak bruttó árak, az ÁFÁ-t tartalmazzák (27% ÁFA tartalom).

A szállítási díjak a szállítási feltételekben meghatározottak szerint kerülnek megállapításra, ez alapján:

Belföldi szállítási díjak:

Előreutalás esetén a szállítás díja

Házhozszállítás 2 kg-ig 950 Ft

Házhozszállítás 10kg-ig 1350 Ft

Házhozszállítás 10-20kg között 1760 Ft

Utánvétel esetén az utánvét díja

Házhozszállítás 240 Ft

 

A szállítási díjak maximum 20kg és/vagy maximum 50000 Ft értékű csomagra vonatkoznak. Ennél nagyobb súlyú vagy értékű csomag esetén árajánlatával az Eladó felveszi a Vevővel a kapcsolatot. A csomag súlyát a csomagolási összsúly határozza meg. Törékeny termékek szállítása felár ellenében történik, amire az eladó a megrendelést követően ajánlatot tesz.

 

A szállítási idő: a megrendelést követően a vevővel való egyeztetés után, illetve az átutalás teljesítésétől számolt 2-4 munkanapon belül. Külön kérésre garantált 1 napos kiszállításra van lehetőség a délelőtt 11 óráig leadott megrendelések esetén, másnapi kiszállítással. Ilyenkor árajánlatával az Eladó felveszi a Vevővel a kapcsolatot.
Ha a rendelt termék elfogyott, illetve a nagyobb tételben történő rendelés esetén, ha a szükséges mennyiség nem áll rendelkezésre, a szállítási idő változhat. Ilyenkor az Eladó felveszi a Vevővel a kapcsolatot.

A számlát a csomag tartalmazza. A csomag kézbesítéskor a csomagot a futár előtt szükséges kívülről megvizsgálni és esetleges sérülés esetén a szállítótól kérni kell kárfelvételi jegyzőkönyvet.

A megrendelt csomagokat a Posta sikertelen kézbesítés esetén a címzett településének Postájára szállítja és ott 5 napig tárolja. Amennyiben a vevő nem tudja átvenni határidőn belül és szeretné az átvétel idejét meghosszabítani, igényét az Eladónál kérheti.

 

Elállási jog/ Visszaszolgáltatási garancia

Vevő a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet értelmében jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén

  1. terméknek,
  2. több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,
  3. több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
  4. ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Vevő vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított 14 napon belül a szerződéstől indoklás nélkül elállni.

A Vevőt megilleti az a jog, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

 

Ha Vevő elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni postán, vagy telefonon vagy elektronikus úton küldött levél útján. Levelezési cím: Meridián Bt. 4024 Debrecen, Batthyány u. 7. Telefon: 0630-7335965, E-mail: szupervitaminok@gmail.com.

 

Az elállási igény bejelentéséhez a Vevőnek a következő letölthető elállási nyilatkozat minta is rendelkezésére áll: Elállási/Felmondási nyilatkozat minta. Felhasználása nem kötelező. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt (akár a 14. napon) elküldi elállási nyilatkozatát az Eladó részére.

 

A Vevőt terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.

Mindkét esetben az Eladó e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a vevő elállási nyilatkozatának megérkezését.

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha vevő az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a eladónak.

Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe az eladó a határidő számítás szempontjából. A vevő levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

Vevő elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Eladó számára a megjelölt címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a Vevő a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.

A termék Eladó címére történő visszaküldésének költsége a Vevőt terheli, kivéve, ha az Eladó vállalta e költségek viselését. Eladó azonban nem vállalja sem a visszaszállítás megszervezését, lebonyolítását, továbbá nem vállalja át a Vevőtől a termék visszajuttatás költségét sem. Eladónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Vevőt semmilyen más költség nem terheli.

Ha a Vevő eláll a szerződéstől, az Eladó haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a Vevő által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Vevő az Eladó által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. Eladó jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Vevő nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül az Eladó a korábbi időpontot veszi figyelembe.

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz az Eladó, kivéve, ha Vevő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Vevőt semmilyen többletköltség nem terheli.

Vevő kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. A Eladó tehát követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés illetve ésszerű költségeinek – ha szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Vevő kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát - megtérítését.

Vevőt nem illeti meg az elállási jog:

  • romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza. Az ilyen termékek visszavétele a Eladótól nem várható el akkor, ha a Vevő a terméket közvetlenül védő csomagolást már felbontotta és/vagy rendeltetésszerű használatát megkezdte, hiszen ilyenkor nem zárható ki, hogy a termék emberi testtel vagy testnedvekkel, illetve baktériumokkal érintkezett, így a termék higiéniai vagy egészségügyi minősége már nem garantálható. Amennyiben a Vevő még nem kezdte meg ezen, a kivételszabály alá tartozó termékek használatát, tehát a terméket közvetlenül védő csomagolást még nem bontotta fel, elállási jogát az általános szabályok szerint gyakorolhatja. (pl. étrendkiegészítő)
  • olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
  • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Vevő utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő az eladó, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Vevő személyére szabtak.
  • lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Vevő a csomagolást felbontotta;

Az elállási jog gyakorlására vonatkozó 45/2014. Kormányrendelet részletes szövegét itt olvashatja: 45/2014 Korm. rendelet.

 

Panaszkezelés

Az Eladó célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben a Vevőnek mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát telefonon, vagy az Eladó elektronikus levélcímén, vagy levél útján is közölheti.

 

Az Eladó a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a Vevő a panasz kezelésével nem ért egyet, az Eladó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a Vevőnek. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, az Eladó a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a Vevőnek.

 

Az Eladó a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vevőnek legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.

 

Az írásbeli panaszt az Eladó 30 napon belül írásban megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 5 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

 

A Vevő az Eladóval szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben a panaszát az Eladó elutasítja, úgy jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a Vevő az Eladóval közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a Vevő erre irányuló kérelme alapján –  az illetékes testület helyett a Vevő kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

 

Területileg illetékes a Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület. Elérhetőségei: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. (52) 700-710 hbkik@hbkik.hu Békéltető Testületi ügyintéző: Nemes Brigitta E-mail:  Nemes.Brigitta@hbkik.hu Telefon +36 52/500-745

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a Vevő vagy az Eladó kérésére tanácsot ad a Vevőt megillető jogokkal és a Vevőt terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a Vevő kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testülethez írásban kell benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell

a) a Vevő nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
b) a Vevői jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
c) az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
d) a Vevő álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
e) a Vevő nyilatkozatát arról, hogy a Vevő az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
f) a Vevő nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
g) a testület döntésére irányuló indítványt,
h) a Vevő aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a Vevő bizonyítékként hivatkozik, így különösen a szolgáltató írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a Vevő rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a Vevő meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

 

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu


Panaszt tehet a Vevő a területileg illetékes Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal Közlekedési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztályánál Cím: 4024 Debrecen, Tímár utca 17-19. Postacím: 4002 Debrecen, Pf. 475. Telefonszám: +36 52 533 924, Telefax: +36 52 327 753 E-mail: fogyasztovedelem.debrecen.jh@hajdu.gov.hu

 

Panasszal fordulhat az NFH általános jogutódjához a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz Cím: 1011 Budapest, Fő utca 44-50. Postacím: 1440 Budapest, Pf. 1. Telefax: +36-1-795-0697 Ügyfélszolgálat telefonszám: +36-1-795-6766; +36-1-795-3832; +36-1-795-6816 Ügyfélszolgálat e-mail: ugyfelszolgalat@nfm.gov.hu Másodfokú ügyekben országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatalhoz.

 

Panasszal fordulhat a Nemzeti Adatvédelmi és Információsszabadság Hatósághoz: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C. Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5. Telefon: +36 -1-391-1400 Fax: +36-1-391-1410 E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu.

 

Az Eladó kötelezettséget vállal az alternatív vitarendezési fórum igénybevételére a fogyasztói jogvitáik rendezéséhez. Az Európai Bizottság által fejlesztett és üzemeltetett online vitarendezési platform a linkre kattintva érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

Az online vitarendezési platform használata regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, majd bejelentkezés után a fogyasztó benyújthatja panaszát a honlapon keresztül, ha nem sikerült közvetlenül rendeznie a jogvitáját a vállalkozással. A panasz benyújtását követően az online vitarendezési platform azonnal továbbítja azt az ellenérdekű félnek. Ezt követően az érintetteknek meg kell egyezniük egy alternatv vitarendezési fórumról, amely végső soron el fog járni a közöttük fennálló ügyben. Azokról a fórumokról, amelyek eljárhatnak az esetükben, a platform tájékoztatja a feleket. Amint megszületik a megállapodás a vitarendezési fórumról, az online platform oda továbbítja a panaszt. Ha a feleknek nem sikerül 30 napon belül megegyezniük, vagy ha a platform sem tud a benyújtott adatok alapján olyan alternatív vitarendezési fórumot azonosítani, amelynek hatásköre van eljárni, a panasz további feldolgozására nem kerül sor.

Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban.

 

Kellékszavatosság

Vevő az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet.

Fogyasztói szerződés esetén Vevő az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Vevő érvényesíteni már nem tudja.

Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

Vevő – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Vevő nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Vevő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni az Eladóval.

Vevő közvetlenül az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vevő igazolja, hogy a terméket az Eladótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben az Eladó csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Vevő részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben az Eladó bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Vevőnek felróható okból keletkezett, nem köteles a Vevő által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vevő köteles bizonyítani, hogy a Vevő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Ha Vevő a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

 

Termékszavatosság

A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő vásárló – választása szerint – kellékszavatossági jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Vevőt azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Vevő a gyártóval szemben érvényesítheti.

Termékszavatossági igényként Vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vevőnek kell bizonyítania.

Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét Vevő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

Vevő termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.

A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

 

Jótállás

Hibás teljesítés esetén Eladó jótállásra köteles az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet rendelkezésének megfelelően.

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet tartalmaz előírásokat.

A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.

A kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék a Vevőnek történő átadásának a napja, vagy ha az üzembe helyezést az Eladó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja.

Az Eladó jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

A jótállási jogokat kizárólag a fogyasztónak minősülő Vevő érvényesíthet.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Vevő részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát

  • szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést az Eladó, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)

  • rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,

  • helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,

  • elemi kár, természeti csapás okozta.

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a Vevő:

  • elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az, a Eladónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a Vevőnek okozott érdeksérelmet.

  • ha az Eladó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Vevő érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Vevőnek a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a Vevő – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát az Eladó költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Ha a Vevő a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, az Eladó nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a Vevő által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Vevő érdekeit kímélve kell elvégezni. Az Eladónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Vevő a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek az Eladót terhelik.

A garancia ideje alatt a rendeltetésszerű használat mellett előforduló hibák kijavítására az adott termék szakszervize vállalkozik, a szakszervizek címe minden esetben a jótállási vagy garanciajegyen esetleg a termék használati útmutatójának a végén van feltüntetve, de a megfelelő szakszerviz elérésében Szolgáltató ügyfélszolgálata készséggel áll vásárlói rendelkezésére.

Vevőt azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül a Vevőt a jótállásból fakadó jogok a kellékszavatosság és a termékszavatosság tekintetében meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

A jótállás tehát nem érinti a Vevő jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.

Jótállási, szavatossági igényét az Eladó elérhetőségein keresztül terjesztheti elő.

Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, a Vevő békéltető testületi eljárást kezdeményezhet.

 

Szavatossági, jótállási igények bejelentése

A Vevő a szavatossági, jótállási igényeit az Eladó elérhetőségein keresztül jelentheti be az Eladó felé.

Eladó a Vevő nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet vesz fel.

A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Vevő rendelkezésére bocsátja.

Ha az Eladó a Vevő szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon értesíti a Vevőt.

A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított öt évig megőrzi, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

Az Eladó szavatossági és jótállási felelősségére a következő jogszabályok vonatkoznak (a linkre kattintva olvashatja el a rendelet teljes szövegét):
- 45/2014. Korm. rendelet
- 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet,
- 49/2003. (VII.30.) GKM rendelet,
- 19/2014 NGM rendelet
- 2001. évi CVIII törvény,
- Ptk. a hibás teljesítésről,
- 2015. évi CXXXVII törvény

 

Adatkezelési tájékoztató

A Meridián Bt. az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.), valamint az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényekkel és egyéb vonatkozó jogszabályokkal összhangban az alábbi adatkezelési alapelveket alkotta.


1. Alapelvek

Az Infotv. úgy rendelkezik, hogy személyes adat csak akkor kezelhető, ha ahhoz az érintett hozzájárul, vagy ha azt törvény vagy helyi önkormányzat rendelete közérdeken alapuló célból elrendeli. Személyes adat kizárólag meghatározott célból, jog gyakorlása és kötelezettség teljesítése érdekében kezelhető. Az adatkezelésnek minden szakaszában meg kell felelnie az adatkezelés céljának, az adatok felvételének és kezelésének tisztességesnek és törvényesnek kell lennie. Csak olyan személyes adat kezelhető, amely az adatkezelés céljának megvalósulásához elengedhetetlen, a cél elérésére alkalmas. A személyes adat csak a cél megvalósulásához szükséges mértékben és ideig kezelhető. Személyes adatnak minősül az érintettel kapcsolatba hozható adat - különösen az érintett neve, azonosító jele, valamint egy vagy több fizikai, fiziológiai, mentális, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára jellemző ismeret -, valamint az adatból levonható, az érintettre vonatkozó következtetés.

A fentiekre tekintettel a Meridián Bt. a vevő jelen Tájékoztató elfogadása (írásbeli felhatalmazás) alapján az üzleti kapcsolat létesítésekor - illetve esetenként később - személyes adatokat vesz fel (rögzít) és kezel.
Cselekvőképtelen és korlátozottan cselekvőképes kiskorú személy hozzájárulásához nem szükséges törvényes képviselőjének hozzájárulása, ugyanis a nyilatkozat a mindennapi életben tömegesen előforduló regisztrációt céloz, és különösebb megfontolást nem igényel.

A kezelt személyes adatoknak meg kell felelniük az alábbi követelményeknek:

a) felvételük és kezelésük tisztességes és törvényes;
b) pontosak, teljesek és ha szükséges időszerűek;
c) tárolásuk módja alkalmas arra, hogy az érintettet csak a tárolás céljához szükséges ideig lehessen azonosítani.

A személyes adatok akkor továbbíthatók, valamint a különböző adatkezelések akkor kapcsolhatók össze, ha az érintett ahhoz hozzájárult, vagy törvény azt megengedi, és ha az adatkezelés feltételei minden egyes személyes adatra nézve teljesülnek.

Személyes adat (beleértve a különleges adatot is) az országból - az adathordozótól vagy az adatátvitel módjától függetlenül - harmadik országban lévő adatkezelő vagy adatfeldolgozó részére akkor továbbítható, ha ahhoz az érintett kifejezetten hozzájárult, vagy azt törvény lehetővé teszi, és a harmadik országban az átadott adatok kezelése, illetőleg feldolgozása során biztosított a személyes adatok megfelelő szintű védelme. Az Európai Gazdasági Térség tagállamaiba irányuló adattovábbítást úgy kell tekinteni, mintha a Magyarország területén belüli adattovábbításra kerülne sor.


2. Adatkezelés

Az adatkezelés célját és jogalapját minden esetben az üzleti kapcsolat létesítése, illetve annak szándéka jelenti. A vevő személyes adatait a Meridián Bt. a vevő hozzájárulása alapján általános kockázatkezelési célból kezeli és tartja nyilván. A vevő adatait kizárólag saját számlázásra és a könyvelés dokumentálására használja. A vásárlói adatok a szállítás és kézbesítés idejére átadásra kerülnek a szállító cégeknek. A szállító szerződésben nyilatkozik az adatok bizalmas kezeléséről. Az adatok kezelésekor az Adatvédelmi Törvénynek megfelelően jár el a Meridián Bt. A szerződés nem kerül iktatásra, a későbbiekben nem visszakereshető. A szerződésre magatartási kódex nem vonatkozik.

Ha az üzleti kapcsolat létesítése bármely okból meghiúsul, egyéb módon véget ér, a Meridián Bt. a meghiúsulást, véget érést követően a személyes adatokat 6 hónap elteltével megsemmisíti. A papír alapon, illetve a Meridián Bt. rendszereiben tárolt személyes adatokat kizárólag azok az alkalmazottak ismerik meg, akiknek ez munkaköri feladataik ellátásához feltétlenül szükséges.
A vevő tájékoztatást kérhet személyes adatainak kezeléséről, valamint kérheti személyes adatainak helyesbítését, illetve törlését. Ezen túlmenően a vevő tiltakozhat személyes adatainak kezelése ellen. A tiltakozást a Meridián Bt. 8 munkanapon belül kivizsgálja.

A vevő önkéntesen feliratkozhat a webáruház hírlevelére. Az oldal életével kapcsolatos kiemelt eseményekről, és az aktuális vásárlási lehetőségekről 1-2 havi rendszerességgel ad a webáruház tájékoztatást. A Hírlevélre a főoldalon bal oldalt lehet feliratkozni. Leiratkozni a hírlevélben található linken keresztül lehet, vagy a webáruház elérhetőségein keresztül jelezve, és a hírlevélhez megadott e-mail cím a levelezőlistáról manuálisan azonnal törlésre kerül.

 

3. Adatkezelő adatai:

Meridián Bt.
Levelezési cím: 4024 Debrecen, Batthyány u. 7. 
Telefon: +36-30-733-5965
E-mail: szupervitaminok@gmail.com

 

A Webáruház üzemeltetője

Cégnév: Meridián Bt.
Székhely: 4024 Debrecen, Batthyány u. 7. 6/4.
Telefon: +36-30-733-5965
E-mail: szupervitaminok@gmail.com

Adószám: 22165169-2-09

Cégjegyzékszám: 09-06-013813

Bankszámlaszám: 10403428-50526675-89481002

Nyilvántartásba vevő hatóság: a Debreceni Törvényszék Cégbírósága

Területileg illetékes kamara: Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi- és Iparkamara

Adatvédelmi nyilvántartási szám: NAIH-79910/2014.

FELIR azonosító: AA2654287

Tárhelyszolgáltató: DBI Szoftver Kft. 4034 Debrecen, Vágóhíd u. 2. 4.ép. 2.em info@honlapbirodalom.hu

 

Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni webáruházunknak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.

A webáruházunk működésével, megrendelési és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések, panaszok esetén ügyfélszolgálatunk a rendelkezésére áll az alábbi telefonszámon: +36-30-7335965, levelezési címen: 4024 Debrecen, Batthyány u. 7. 6/4. és e-mail címen: szupervitaminok@gmail.com